Flyttlasset har gått

I går kom det en lastbil och hämtade de grejer som vi kommit fram till att vi behöver ta med oss till Mallorca. Det blev ju inte överdrivet mycket prylar precis, fyra flyttlådor, en tv, en tvbänk och en cykel.

Jodå, cykeln (min gamla) fick åka med, så nu var det beslutet fattat. Utmaningen blir nu att hitta en verkstad som kan laga punkan, justera växlarna och byta kedja. Äh, fast det är väl egentligen inte mycket till utmaning, det finns mycket cyklar och cyklister på ön. Faktum är att det finns en hel del cykelleder och cykelvägar också. Med tillhörande tyskar i färgglada, blanka brallor.

Jag skickade också med matberedaren jag fick på födelsedagen. När vi var på Mallorca sist, spanade jag i mataffären efter mjöl, jäst och bakpulver. Jag har ju tänkt mej att jag ska baka bröd, vi får väl se. Det verkade finnas "self raising flour", alltså mjöl med bakpulver iblandat, som man sett i brittiska matprogram.
Matberedaren kan ju också vara bra i fall jag skulle bli sugen på raggmunk eller nåt avancerat bakverk.

Maken packade omsorgsfullt ner xboxen (först tokspelade han i två dar för att minska abstinensen).

Det har varit svårt att avgöra vad som skulle med. Man kan ju inte skicka iväg grejer som man kan komma att behöva här, samtidigt som vi inte kan ta vissa grejer på flyget själva.
Sen slås jag allt oftare av hur lite saker man egentligen behöver ta med sej, just för att det är specifikt svenskt eller att det inte skulle gå att få tag på i Spanien. Som sagt är det ju liksom inte Sudan.
Och fakum är att det mesta vi äger är köpt på det stora möbelvaruhuset som ägs av Ingvar, alltså inga antikviteter, tjusig konst eller dyrbara textilier.
Nä, jag tror vi rer oss utan de flesta av våra prylar. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Bättre bröd än bageriet?

Self raising flour är allt i ett men oftast högre bakpulvar än svenska bröd recept!

2008-04-16 @ 17:57:15
URL: http://www.deals.se/link_1355877663.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0