Råttor

Vännen S rapporterar att det springer tax-stora råttor på hennes trädgårdsmur i skymningen. Hon funderar på att tala om för sin granne att råttorna kommer från dennes trädgård, och kutar över till S på kvällarna.

Vi klurar en stund på vad råttorna håller på med.
Äter de hemma hos S (och vad äter de i så fall, det finns inga soptunnor i trädgårdarna här) fast de bor hos grannen? Eller bor de i själva verket hos S och kommer hem från jobbet när det börjar bli mörkt?

Jag tycker på nåt sätt att råttor känns mer hanterbart än till exempel kackerlackor, giftiga larver och enorma getingar som jag i övrigt hört talas om i ämnet spanska skadedjur. Kackerlackorna, de svarta alltså, ska enligt uppgift kunna välla upp ur avloppet och då har man problem. Larverna faller ner ur träden på våren och förgiftar små barn som intet ont anande leker därunder. Och getingarna, ja usch, det vågar jag inte tänka på.

Kom hit råttjävlar, så jag stämpla er med min foppatoffel!

Liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0