Jul

"Varför har vi samma mat igen?" undrar lilla E vid frukostbordet idag. Det var delar av farmors julbord som presenterades som småvarmt. Ja, det kan man verkligen undra.

På julafton äter vi alltid kalkon numera, det har blivit en bra tradition. Alla tycker det är gott, alla blir mätta och ingen behöver tokäta godis för att hålla igång resten av dan.
Annars är jag emot traditioner, särskilt vid jul. Jag vill göra om julen varje år, börja om och låtsas som om det vore första gången jag firar. Jag tycker, att om man har gjort samma sak vid jul i hela sitt liv, och sen gör nåt helt annat en enda jul så måste man ju tjäna nåt på det i längden. Då blir ju det den enda julen som det verkligen hände nåt, egentligen.

Nej, jag är verkligen inte nån julfantast. Men jag försöker verkligen skapa nya, glada julminnen. Och barnen gillar julen, så jag har lyckats på så vis att jag inte överfört nåt ogillande på dem.

Det här är min favoritjullåt. Jag är vän med julmusiken i år. Bara en sån sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0