Julhandlar

Julklappsshoppingen i år blir lite annorlunda. För det första; ska man handla här eller i Sverige? Hur mycket orkar man släpa hem i väskorna? Och är det trots allt inte lite roligare att handla grejer här, så att folk kan få lite osvenska klappar?
Jag har bestämt att jag inte vill lägga tid på att julhandla i Sverige, vill inte slösa på mina dyrbara 14 dagar hemma.

Jag började i leksaksaffären i förrgår. Jag vet hur värdeslöst det är att försöka hitta leksaker hemma efter den 15 december. Då har redan alla far- och morföräldrar rensat hyllorna i de svenska leksaksaffärerna, inte ett enda vettigt legobygge kvar att uppbringa.

Igår tog S och jag en sväng på stan. (Lite oväntat fick vi sällskap av S:s yngsta dotter. Vägen till hennes dagis hade nämligen rasat under natten. Jag kan bara säga; this is Spain...) Skoaffärer, klädaffären och letande. Och tillbaka till den första affären igen, och så finns inte rätt storlek. Så där som det brukar vara när man försöker tänka ut vad man ska köpa innan.
Och så var det helt otroligt varmt. För varmt med jacka, och jättevarmt med boots. Jag som trodde jag skulle slippa svettas i julhandeln. Fast det här var behagligt varmt. Underbart. 19 grader.

Hursomhelst, handlar jag de flesta klapparna på nätet. Böcker, spel och sånt. De kan jag hämta på macken när jag kommer hem, så himla praktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0