Och så började dagen

Nu är jag också helt frälst på Spotify. Jag bara köpte konceptet rakt av, betalar glatt och lyssnar. Igår kväll hade maken och jag frågesport med gamla låtar från barndomen och spelade allt från Howard Jones till The Pinks. "Uh, kommer du ihåg denna då?" och "Det här kan du aaaaldrig gissa vad det är!" blev de mest använda fraserna.

Sen kollade vi på På spåret, drack vin och fick hemlängtan igen.

Om en vecka kommer vi verkligen vara hemma, det känns märkligt och efterlängtat och tudelat. Häromdan när vi bokade flygbiljetter till sportlovet, råkade jag kalla Mallorca för "hemma" och maken tittade konstigt på mej.

Och så började luciadagen med spanska julsånger på datorn. Sen vidare med Eldkvarn (fantastisk mycket bra de har gjort - och en hel del dåligt också), Magnus Johansson (vill påstå att "Jag drömde i natt att du gick bredvid mej" är en av de bästa svenska låtarna nånsin) och Winnerbäck.

Ikväll ska barnen lussa. Mitt i Palma på Plaza Cort, dit det brukar komma ungefär 4000 personer och titta. Dessutom visas alltihop tydligen på tv. Det blir spännande, både för oss och barnen.
Innan ska vi ut till flygplatsen och lämna in bussen. Det ska bli skönt att slippa den, men svårt att ställa om fötterna till manuell växellåda igen. Och sen följer fem dagar med bara en bil, innan vi flyger till Köpenhamn på fredag kväll. Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0