Vilda husdjur


Vi har ju lämnat två högt älskade katter kvar i Sverige, och vi saknar dem verkligen. Faktum är att det är familjen, katterna och trädgården som jag saknar mest. I nämnd ordning.

Djurlivet här i den spanska trädgården är faktiskt ganska livligt ändå. Det är många fåglar omkring i träden och på golfbanan går det små roliga storkar och hackar i marken.
I poolen har vi haft både fladdermöss och grodor simmande, och häromdan satt det en vandrande pinne på altandörren. De trodde jag ju bara fanns i tropiska regnskogar.

Nu satt vi just här och åt middag på altanen. Efter att ha prasslat i gräset en stund, dök plötsligt en sköldpadda upp under en buske. Han bara kom gående där och hade väl inte tanke på att han var just en sköldpadda. För oss var det tok-exotiskt, och alla blev helt lyckliga.
Raskt fick vi fram ett par gurkbitar, som sköldpaddan raskt knaprade i sej. Sen bjöd vi honom på vattenmelon, lite majskorn och en tomatklyfta. Han måste varit helt utsvulten, stackarn, han åt upp alltihop utom halva melonbiten.
Nu har han dragit sej tillbaka in i det torra gräset igen. Men jag hoppas han ska minnas vår gästfrihet och komma igen snart.

Jaha, hur jag vet att det var en han? Ja, Skalman?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0