Beach 2008

Jag är så nöjd med att jag kommit igång att träna. Ja, för nu ska man ju frottera sej med överklassen i Europas rikaste kommun (Calvía). Då vill man ju inte gå runt och se blekfet ut. Jag har tidigare inte medvetet satsat på Beach 2008, men det börjar ju brännas nu.

Hade funderat lite på vart jag skulle träna på Mallorca, skulle det finnas nåt bra gym där man ville hänga tre-fyra gånger i veckan?

Santa Ponça, där vi ska bo, är från början ett tillhåll för golfare. Skumma typer, de där golfarna, tycker jag... kan man lita på att de har schyssta gym?
Ganska tidigt hörde vi talas om att det skulle finnas en country club i området. Vad är det egentligen? Är inte det nån haciendaliknande kåk där gubbar dricker whisky och röker cigarr samt under stundom nyper blondiner i rumpan? Eller det kanske är förbjudet för damer, en gubbklubb med butlers?

Nä, nu var det ju inte riktigt så gammaldags. Det här stället har gym, spa, frisör, restaurang, pooler inom- och utomhus, tennisbanor, pt:s, tennispros - ja, you name it. Dessutom är det ok att ta med barnen, med andra ord träna medan barnen leker i barnverksamheten. Det funkar också som en träffpunkt för folk, överklassens öppna förskola.

Behöver jag tillägga att det kostar lika mycket att vara medlem i två månader som det kostar för ett helt år på mitt nuvarande gym? Men det kan det väl vara värt, med tanke på vad man får för pengarna. Nånstans att parkera, till exempel, det ingår inte här hemma. Dessutom blir man klubbkompis med prinsessan Birgitta.

Shit, jag kanske håller på att bli en lyxhustru trots allt. Än så länge blek, men inte fet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0