Mamma Olga

Prinsessan Birgitta bor som bekant på Mallorca. Närmare bestämt i Santa Ponça, ett stenkast från vårt hus. Bland alla överklasskändisar på ön, är hon väl den kändaste. Men hon har en kompis också, som heter Olga. Denna dam är också känd bland inflyttade svenskar på ön.

Maken och jag satt och åt middag på golfhotellet, vid bordet brevid satt ett gäng spanska ladies och pratade med en blonderat kvinna i 80-årsåldern. Efter en stund reser sej den blonda och kommer fram till vårt bord:

"Heijjj, mijna svjenska vennurrr!", utropar damen. "Ja äir mamma Olga. Alla svjenskar tjännur meij, ja äir mamma föur alla!"

Ja, sen träffade vi på mamma Olga ett  par gånger till under vår vistelse, hon verkade dyka upp på golfhotellet när man minst anade det. Varje gång ropade hon:
"Heijj, mina svjenska vennurrr!

Hon klev till och med in på husföretagets kontor när vi satt och skrev hyreskontrakt. Det var inte det minsta otrevligt, bara lite - eh - otippat. Hon verkade väldigt mån om att vi skulle trivas och vilja stanna. Ja, i den mån hon nu kom ihåg vilka vi var från gång till gång, det är vi inte helt säkra på.

Låt oss dock hoppas på att alla svenskar därnere blir lika tokglada över att träffa oss.

Kommentarer
Postat av: Johanna Berg

Jag tror jag skrattar ihjäl mig!! Underbart! Snälla filma henne nästa gång :p *vill seeee* (och höra!)

2008-04-26 @ 21:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0