Precis så mycket älskar vi Kalmar FF

Vi är ju en samling idrottstokiga människor i min familj. När brorsan och jag var små, satt vi och förde protokoll när det var alpint på tv. Enda gången under barndomen då farsan släpade ut en tv och ett bilbatteri till stugan, var när det var fotbolls-vm. Själv började jag gå på fotboll på Fredrikskans på högstadiet, bara för att jag var så kär i Jensa Nilsson. Det förälskelsen gick över ganska snabbt, men kärleken till Kalmar FF består.

Att flytta utomlands innebär ju att man får försaka en mängd svenska företeelser. Ni tänker kanske Kalles kaviar, knäckebröd och sill. Men det första vi tänkte på var; herregud, hur ska vi kunna se allsvenskan? Panik uppstod i vårt hem, och maken vandrade runt i huset som den osaligaste anden i mänsklighetens historia.

På måndagen kunde emellertid problemet lösas, men priset var i högsta laget, så här med facit i hand.
Vi har alltid haft Canal Digital, alla kanaler man kan få och säsongskort och hela fadderruttan. Nu skulle vi ha Viasat och en sk slingbox som gör det möjligt att via datorn se alla kanaler även utomlands. Fråga mej inte hur det går till, såntdär är obegripligt för mej, men skitsamma. Bolibompa, House, Grey's Anathomy och allt det andra livsviktiga är säkrat.
Priset blev, förutom det ekonomiska, ett samling bedrövliga tv-kanaler. Jag menar verkligen bedrövliga. De viktigaste finns ju förstås, svt, fyran plus, femman, trean, allsvenskan på fyra kanaler och så vidare. Men ingen Discovery, Animal Planet (åh, va jag längtar efter Djurpolisen i Houston), det underbara filmutbudet på Canal+, BBC Food och Prime. Tänk att man kan blir så fäst vid en bunt tv-kanaler.

Ja, men det är väl precis så mycket vi älskar Kalmar FF. Vi offrar alla de bra tv-kanalerna för att kunna sitta på Mallorca och glo på Cesar och grabbarna.
Flera andra svenskar har också blivit glada över möjligheten att se allsvenskan, så det kommer nog att bli trevligt att ha lite sammankomster. Men så har ju Mallorca ett eget fotbollslag som vi får engagera oss i. Dessutom finns Spaniens bästa hockeylag på ön. Jag vet inte vad det säger om laget, men det kan ju vara kul att se nångång.

Och just nu slog det mej att det är OS i sommar. Vad bra, då är ju jag ledig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0