Tack! (verkligen)

Jag vill härmed framföra ett tack till alla er, goda vänner och trevliga bekanta, som alla möjliga vis stöder och hejjar på oss när vi nu ska flytta till Mallorca. Ni har verkligen visat hur härligt det är att omges av glada och generösa människor.

Ni har bevisat en gång för alla att den svenska avundsjukan ligger tryggt begraven i sin mossbevuxna folkhemsgrav tillsammans med Jantelagen. Ni säger visserligen att ni är avundsjuka, men det betyder i själva verket att ni själva skulle ta chansen om den kom.

Det betyder också att ni är glada för vår skull och unnar oss äventyret. Tack, det värmer. Vi ser det i era ögon och hör det i era vänliga ord. Vi är glada för erbjudanden om trädgårdsskötsel, kattvakteri och blomvattning.

Tack också för den positiva nyfikenheten, alla frågor som ni verkligen vill veta svaren på. Det är för er det är roligt att berätta.

Och vad roligt det är att så många vill komma och hälsa på, ni är i sanning välkomna! Tänk bara på att boka i tid. Bil, mat och guidning ingår dock inte. (Till kollegan K vill jag bara säga; jo, du får bo gratis, med eller utan barn, du väljer.)

Kommentarer
Postat av: Marika

Här kommer en hälsning från en som är fet men inte blek (thanks to nice solariums all over): Jag unnar er allt där i solen. Faktum är att jag är aningens avundsjuk, men vafan - att ni befinner er i solen ändrar ju inte något i min vardag. Faktum är att är ni sugna på att besöka Skåne så är ni alltid välkomna att ringa. Å skulle vi känna att det var läge för Mallis så fixar vi det. Kram, kram och ha det RIKTIGT bra nu. Och en stor spark i r**en för de som inte unnar er det!/Marika m familj

2008-03-07 @ 22:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0