I värsta fall

Vår goda vänner P och S kommer till oss med sina barn på måndag. Deras biljetter bokades efter en ganska glad middag med en hel del Chablis. Klockan var väl ungefär halv ett på natten när maken asade fram datorn och började leta billigt flyg.
"Hur är vädret där nere i november?", var ju den givna frågan när vi enats om datum.
"I värsta fall som det var här idag", svarade jag. Den svenska sommardagen hade det nämligen varit regnigt och 13 grader varmt. Jag hade aldrig varit på Mallorca i november, men gissade lite.

Nu verkar det som min prognos stämmer rätt så bra. Idag drog ett regnväder in, och det ska stanna över hela helgen. 15 grader och regn.
Min brorson rapporterar från småländska höglandet; svindlande 2,7 grader varmt. Så vi kan i alla fall säga välkomna till värmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0