La Trapa - halvvägs


Idag var vi på vandring i bergen. Det har jag verkligen längtat efter. Jag har inte varit ute i naturen sen jag kom hit i augusti, och det känns som evigheter sen.

Vi gav oss av vid 9-tiden på en vandring som skulle vara i tre timmar. Då skulle vi hinna upp till klostret La Trapa och tillbaka igen.
Efter några felsvängar på en ganska dåligt skyltad stig, hamnade vi på rätt väg; en seprentinstig uppför ett berg. Med oerhört vacker utsikt och mycket att se för fågelskådande styvfar, var vi nöjda när vi kommit halvvägs uppför berget. Då insåg vi att vi inte skulle hinna hela vägen upp och sen ner igen. Vi hade barnhämtning att tänka på också.

Det var en smått overklig känsla att vara ute och vandra i den här naturen. Det är så olikt naturen hemma i Sverige, vindarna är varma och solen hettar. Ändå är det nästan slut på oktober månad och betydligt svalare än vi vant oss vid under sommaren.

Det ska inte dröja länge innan jag ska gå hela vägen till La Trapa. Och sen finns det fler berg och stigar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0