A need or a want?

Jag har kommit fram till att väldigt rika människor antingen har väldigt stora (Q7, Infinity eller Cayenne till exempel) eller väldigt små bilar (alla små sportbilar man kan hitta på jorden, finns på denna ön, jag lovar). Varför är det så? Att de minsta och de största är de dyraste?

Och är man väldigt rik, måste man tydligen alltid ha det dyraste, vare sej det är praktiskt, matchar eller är nåt man behöver. Man tar alla det allra dyraste möblerna, konsten, mattorna och pynglet och knör in det i samma rum. Regardless. Jag såg ett inredningsreportage i Damernas Värld en gång, det var nåt rikt svenskt par som hade inrett en lägenhet vid Rivieran. Det var äkta mattor och bronselefanter, engelska skinnsoffor i vinrött tillsammans de mest dramatiska gardinuppsättningar jag nånsin sett.

Och så kan köpa alla de dyraste kläderna som finns i samma färg, och kränga på sej samtliga dessa plagg vid samma tillfälle. Skor kan man ju bara ha ett par i taget, annars hade det ju varit praktiskt att kunna visa upp alla sin dyra skor samtidigt.

Jag brukar tänka på det här frågan ibland när jag är på väg att handla nåt som jag misstänker egentligen är onödigt:
"Is it a need, or a want?".

Väldigt rika människor verkar handla det dyraste, bara för att de har råd. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Holm

Oh, käre tid. Need or want. 99 procent är ju need av vad man köper. =) Kul att följa er. Skicka gärna hem lite värme, här börjar verkligen bli höst nu. brr. Kram!

2008-09-12 @ 16:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0