Tredje dagen

Ja, det är alltså lite knepigt med parkeringsplatser kring skolan. Min taktik har gått ut på att var ute i god tid, och hittills har det fungerat bra.
På mornarna brukar vi parkera på en allmän parkeringsplats som ligger innanför ett bostadsområde. Det har nog inte alltid varit en parkering där, det kan jag sätta ett par tior på. Det står nämligen träd utplacerade lite hursomhelst, med påföljden att det hela mest ser ut som en asfalterad park. Dessutom är är asfalten full av halvmeterbreda kratrar, cirka 10-15 cm djupa. Det är med andra ord lite halvspännande att parkera där, allt kan hända. (Naturligtvis var det där jag backade in ett träd igår.)
På den här parkeringen bor det ett gäng vildkatter. Eller vilda och vilda, de är hemlösa och eländiga. Parkeringsplatsen har därför fått namnet "kattparkeringen" av barnen. Idag, när jag skulle köra hem, såg jag en dam som la ut mat till djuren under ett träd. Jag hade precis varit och handlat, så jag offrade en burk tonfisk i olivolja på kissarna. De såg verkligen nöjda ut.

Sen var jag en sväng på Ingvars ställe här på Mallorca. Vi behöver ett par extra madrasser tills vi får gäster nästa vecka. Det var verkligen ett mini-IKEA, fint på alla sätt, men ganska trist. Jag kom i alla fall därifrån med madrasser och köttbullar och djungelvrål, jag hittade i princip det jag behövde.

Barnen har haft gympa idag, de är väldigt svettiga och trötta. Ikväll ska vi äta ute med besökare från Sverige, det kommer att bli en kamp mot klockan. Jag hoppas vi hinner hem igen innan det blir nåra sammanbrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0