Trötta ben

Äntligen har jag kommit igång och träna!
Först en liten rundvandring på den lilla risiga klubben jag blivit medlem i. Usch, där fanns det alldeles för mycket vackra stengolv, turkosa bassänger, parker, tennisbanor, spaavdelning (m varma vilostolar, bastuer, fotbad, is att stänga porerna med och kall bassäng), restauranger och solstolar. Kort och gott ett ställe där man utan större problem kan tänka sej att spendera en hel del tid. Till vintern kommer det också att vara vår simhall, när det blir för kallt att bada ute.

Imorrn ska lilla E också dit, om hon nu fortfarande vill börja på hiphop-dans då. Det finns mycket barnaktiviteter som tennis, golf, dans och simskola. Jag tror sonen är sugen på tennis.

Vännen S och jag tränade på det förstklassiga gymmet idag och käkade sen sallad på en av restaurangerna. Vi satt där bland alla kärringarna med tennisskärmar och rosa tights. Det är inte direkt en miljö där man känner sej hemtam, men å andra sidan var vi väl ett par av de få som verkade ha ett normalt liv. Det tog vi poäng på!

Det var otroligt skönt att komma igång, och jag ser fram emot morgondagens träningsvärk.
Nu är jag lite darrig i bena...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0