Tryckande värme

Det har varit otroligt varmt här i veckan. Runt 30-33 grader och riktigt tryckande som om åskan skulle börja gå vilken minut som helst.
I Sverige går man inte runt och svettas så ofta på sommaren. Här rinner det utefter ryggen så fort man försöker röra på sej utomhus. I natt frångick jag min egen princip om luftkonditioneringen och hade den på när jag sov. Det gick inte annars, det gick knappt att få luft.
I natt vaknade jag också av att jag hade kramp i ena vaden. Det brukar ju vara ett tecken på att man är lite uttorkad, eller att man har kalciumbrist. Bägge hänger ihop med värme och med varandra. Det blir till att dricka apelsinjuice, c-vitamin främjar upptaget av kalcium och så är det ju vätska också.

På gymmet är det naturligtvis ganska svalt. Men det finns ändå nån slags fukt i luften som gör att man blir helt genomsvett fast det blåser svalt.

En sak som är hopplöst att ha i kylen här är mjölk. Man öppnar den på morgonen, och när man sen ska göra pannkakor till lunch så är mjölken sur. Så nu har vi börjat köpa konserverad mjölk, den behöver inte vara i kylen förrän man öppnat paketen. Jag har ingen aning om vad som är tillsatt eller borttaget ur den mjölken, men det funkar i alla fall.

Nu verkar det inte som om det blir nån åska. Det är lite svalare idag och imorrn ska det bli soligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0