Carspotting

Jag skäms lite för att jag kallade ett gäng yachts för båtar i ett tidigare inlägg. Det är antagligen lika dumt att kalla följande fordon för bilar, de är ju så mycket mer än så.

En Maserati. Med bilvärldens snyggaste logga, enligt min mening.


Jag brukar alltid klaga på att såna här lyxiga bilar är opraktiska och värdelösa för barnfamiljer. Men de här lettiska ägarna hade faktiskt klämt in en barnstol i baksätet!


Porschar är vardagsmat här på Mallorca. Barnen brukar räkna såna när vi är ute och åker, och kommer lätt upp i ett tiotal på vägen till skolan. Och Porsche Cayenne är en av de vanligaste suvarna på ön, det säger lite om innehållet i folks plånböcker också.


Det här var nog ändå den finaste bilen jag såg på min lilla carspotting-runda.


En Citroën Padda. Till salu också - någon?


Och det är ju inte annat än att man hajjar till och måste stanna och beundra den här lilla snyggingen.


Inredning i snövitt läder. Man får se till att man är ren om tassarna innan man tar i den ratten...


Man kan ta sej en kik på motorn också, genom rutan på motorhuven. För er som inte känner till det här italienska bilmärket, så är det en Ferrari.

För mej är såna här bilar ungefär som bra tatueringar; de är coola och snygga, men jag skulle inte vilja ha en själv.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har alltid sagt precis som du om både tatueringar och snabba fina bilar. Coola men - nej tack. Nu skulle jag inte tacka nej till en Porsche. Hoppas inte jag ändrar mig om tatueringar också = )

2009-05-02 @ 09:05:24
Postat av: Brossan

Jag har just nu, väggfast kupevärmare och nya dubbdäck på min hyrOktavia frän Gällivare. Dä ni!

2009-05-05 @ 00:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0