Trädgårdsarbete hör våren till

Just nu lider jag av svårartad trädgårdsabstinens. Inte för att jag inte har nån trädgård, för det har jag, utan för att det inte finns nåt att göra där.

Det är stenhård lerjord, palmer, gräs som känns som plast att gå på samt en del formklippta buskar. Och allt det där sköter trädgårdsmästaren. Inte för att vi är lata, utan för att hyresvärden vägrar låta oss göra det själva. Förvisso kan jag inget om hur man beskär palmer, men vanlig allmän skötsel i övrigt är roligt.


Familjen Super-Olas fina avskedsblomma, en doftranka.

Jag har hela tiden tänkt att jag ska skaffa lite krukor med kanske citronträd, eller en palm att ha på altanen. Men det har inte blivit av och tanken har i stället vänt till att inte skaffa en massa växter som vi sen bara ska kasta bort när vi flyttar hem igen. Hursomhelst har vi fått ett par växter, och för ett par dar sen bestämde jag mej för att jag i alla fall måste ha en röd pelargon. Idag blev det äntligen av, en pelargon och en rosmarinbuske har inhandlats till hushållet. Till detta krukor och en påse jord, eller snarare lervälling.


Den nya pelargonen.


Blommande rosmarin.

Nu känns abstinensen lite bättre. Ska nu bara vänja mej vid att vattna blommor igen, det som jag precis glömt bort att komma ihåg.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul med lite nya växter i alla fall! Jag är avis på alla som har gröna fingrar...



Jag undrar just vad som är främsta anledningen till att ni inte får hjälpa till i trädgården, skulle det vara att liksom ta ifrån trädgårdsmästaren jobb eller ska det vara en viss stil...?

2009-04-24 @ 19:19:24
URL: http://jennysrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0