Lördag på stan

Hårdrockscaféet har just öppnat i Palma, och vi åkte dit för att äta lunch. Det är ganska svalt idag, enligt Mallorca-mått mätt, bara 10 grader. Hela natten har det hällregnat, blåst minst storm och åskat.
Här är några bilder från staden, den vackra, knöliga och trånga. Tätbefolkad av Gucci, Prada och Porsche. We love it!

Här är en del av den gamla stadsmuren. Jag gillar det lilla tornet där uppe!


Trafik, trafik, trafik. Det sägs att Palma är den spanska stad som har flest bilar. Jag kan inte säga emot, trafiken är för det mesta galen, ofta sjukt galen och inte allt för sällan katastrof. Men en sak har jag kommit fram till; jag kommer aldrig mer att rädas att köra bil nånstans på jorden!


Och för er som inte sett hur clementiner ser ut när de hänger på sitt träd...

Kommentarer
Postat av: Lasse

Kommer du inte ihåg trafiken i Athen?

2009-02-07 @ 16:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0