Kallt!

Fortfarande ingen värme i huset. Vi har kamperat ihop igen inatt, hela familjen. Det är trångt, men ingen behöver frysa. Lilla E och jag har sovit med mössa på, och det har faktiskt gjort det där lilla extra på värmen.
Maken skickade ett sms till vicevärden vid halvåtta imorse och hotade med att ta in på ett dyrt hotell om inte värmen blir fixad idag. Jag hejjade på honom.

Det må vara 10 grader ute här på Mallorca, men hur eller hur så vill man ju ha det varmare inne. Man vill gå in i värmen. Och man vill ju inte gå omkring ute, bara för att det är varmare där. Just nu sitter jag här i pyjamas (byta om är för plågsamt), två luvtröjor, mössa och ulltofflor.

Igår värmde jag mej på gymmet. Två timmars styrkepass, efter pt:ns nya program som ska trimma mej inför sommarens mini-triathlon. Fyra pass i veckan i fem veckor, minst. Det är kul, nu får jag lite variation på träningen. Jag är glad att jag i alla fall gjort mina tre pass i veckan hela hösten, annars hade det nya programmet varit hemskt.
Satt en stund i bastun efteråt. Men det är fasen varmt att basta inlindad i en handduk. Spa:et delas av herrar och damer, och enda chansen att basta utan att bli helt kokt är att ta på badkläder. Annars får man vackert sitta där med handduk.

Väskan verkar vara upphittad. Hoppas att den ska komma till Palma idag. Hoppas det är rätt väska. Och att allt som var i den, finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0