På väg hem

Vad ingår i konceptet "hemma"? Det är något som jag har haft många tillfällen att fundera på under det senaste året. Och jag har fortfarande inget bra svar. Det är inte bara Sverige som är hemma för oss längre, vi har adderat en plats till till den sfären.
Imorrn är det midsommarafton, den svenskaste av alla högtider. Då tycker alla svenskar att man borde längta hem, att alla vi utlandssvenskar sitter och våndas i exilen, sill-lösa och dillfria.

Jag längtar inte hem så mycket längre. Jag har anammat den gamla Paul Young-devisen "wherever I lay my hat, that's my home". Inte fullt ut, men nästan.

Imorrn blir det sill och nubbe och tioårig bröllopsdag. Sen återstår tre veckors semester på Mallorca. Därefter flyttar vi hem till Sverige igen. Nu är det slut på friden!

Skål, ta mej faan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men halla, nar bestamdes detta? Jag trodde ni skulle vara kvar till jul? Vad har jag missat?

2009-06-18 @ 21:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0